MEYEM Belgelendirme Helal Akreditasyon Kurumu tarafından Helal Belgesi düzenlemek üzere resmi olarak yetkilendirilmiş bir kuruluştur. Bildiğiniz gibi 7060 sayılı kanun, Helal Belgelerinin sadece HAK akreditasyonu kapsamında verilebileceğini söylemektedir. Meyem sahip olduğu resmi akreditasyon yetkisi ile Helal Sertifikası alma süreçlerinizde sizlerin yanında olmaktan mutluluk duymaktadır. Belgelendirme ve bilgi talepleriniz için lütfen Talep Formu doldurunuz.
Helal Sertifikası Nasıl Alınır?
Akredite helal sertifikası sahibi olarak tüketicilere güven sağlamak ve de uluslararası pazarlarda rekabet avantajı elde etmek işletmeler açısından son derece önemli bir adımdır. Bu nedenle helal sertifikası almak için istekli olmak ve belirli gerekliliklere uyum sağlamak gereklidir. Bugüne kadar en çok karşılaştığımız sorulara beraber yanıt arayacağız; Helal sertifikası almak için ne gerekiyor? Nasıl helal sertifikası alınır? Helal sertifikası gereklilikleri nelerdir? Helal sertifikası nerden alınır? Helal sertifikası almak için şartlar nelerdir?
Tüm bu soruları tek çatı altında toplayarak tüm sektörler için ortak olan helal sertifikası gerekliliklerini beraber inceleyelim.
Helal Sertifikası gerekliliklerini şu başlıklar altında toplayabiliriz;
1. OIC/SMIIC Standartlarına ve İslami Kurallara Uygunluk: Üretim aşamasından son kullanıcıya ulaşana kadar olan süreçte yerine getirilmesi gereken gereklilikler helal sertifikası almak istediğimiz sektöre yönelik olarak yayınlanan OIC/SMIIC Standartlarında tanımlanmıştır. Bu nedenle Helal Sertifikası almak isteyen işletmeler sertifika almak istedikleri alan için yayınlanmış olan OIC/SMIIC Standartlarının gerekliliklerini öğrenmek ve bu gereklilikleri sağlamak durumundadır. OIC/SMIIC Standartları, İslami kurallarıda içerisinde barındıran bir uygunluk standardıdır.
2. Helal Dokümantasyon ve Helal Yönetim Sistemi: Helal sertifikası sahibi olmak isteyen işletmeler üretimden tüketiciye ulaşma sürecine kadar olan tüm süreci içeren bir helal yönetim sistemi sahibi olmalıdır. Bu yönetim sistemi işletmenin sadece helal süreçlerini kapsayan bir yönetim sistemi olduğu gibi, işletmede kurulu olan bir yönetim sistemine entegre edilmiş bir helal yönetim sistemi de olabilir. Helal sertifikası için işletmeler, üretim süreçleri, kullanılan malzemeler, işleme yöntemleri, depolama, izlenebilirlik, personel eğitimi ve diğer kritik bilgileri içeren detaylı dokümantasyona sahip olmalıdır. Bu dokümantasyon, helal sertifikası almak için yetkili belgelendirme kuruluşları tarafından yapılan denetimlerde incelenir ve işletmenin OIC/SMIIC helal standartlarına uygunluğu doğrulanmaya çalışılır. Örneğin her işletme bir risk analizi tablosuna sahip olmalı ve bu risk analizi tablosunda ürünlerinin veya hizmetlerinin helal olma durumunu risk altına sokacak riskler, bu risklere karşı alınan önlemler, bu risklerin şiddeti gibi tanımlamalar yapılmış ve uygulanabilir olmalıdır.
Helal dokümantasyon hakkında daha detaylı bilgi için ilgili OIC/SMIIC Standardı veya Helal Dokümantasyon Hazırlama eğitimi alabilirsiniz. Bunun için Meyem Academy eğitim sayfamızı inceleyiniz.
3. Belgelendirme İçin Yetkili Kuruluşlara Başvuru: İşletmede bir dokümantasyon sistemine sahipseniz helal sertifikası almak için yetkili helal belgelendirme kuruluşları ile iletişim kurabilirsiniz. HAK akreditasyonuna sahip helal belgelendirme kuruluşları, üretim tesislerinizi denetler ve helal standartlara uygunluğunuzu değerlendirir.
4. Ürün İçeriği ve İşleme Yöntemleri: Helal sertifikası sahibi olmak için ürün içerikleri ve kullanılan malzemelerin helal doğrulamasının yapılması gerekir. Bu doğrulama için akredite bir helal belgesi, akredite bir laboratuvar analizi, hayvansal ürünlerde helal kesim belgesi vb. yöntemler kullanılır. Güvenilirliği olmayan doğrulama yöntemleri hiçbir zaman helal belgelendirme süreçlerinde kabul edilmez. Bu nedenle işletmelerin üretim süreçlerinde helal doğrulamaya son derece dikkat etmesi gereklidir. Ayrıca, ürünlerin işlenme yöntemleri de OIC/SMIIC standartlarına ve İslami kurallara uygun olmalıdır.
5. Personel Eğitimi: İşletme çalışanları, helal konularında tanınır bir otorite tarafından eğitim almış olmalıdır. Bu doğrultuda işletme çalışanlarına eğitim veren eğitmenin yeterliliği ve yapılan eğitimin uygunluğu belgelendirme kuruluşunca sorgulanır. Burada en doğru tercih helal akreditasyon kurumu tarafından personel belgelendirme kuruluşu olarak akredite edilmiş bir kurumdan eğitim almak ve bu eğitimi sertifikalandırmak olacaktır.
6. İç Denetim Sistemi: İşletmelerin kendi iç denetim sistemlerini oluşturarak sürekli olarak yetkin bir iç tetkikçi tarafından helal standartlara uygunluğunu kontrol etmeleri gereklidir. Helal belgelendirme kuruluşları helal denetimlerinde helal iç tetkikleri ve iç tetkikçilerin yetkinliklerini incelerler. Bu kapsamda iç tetkik faaliyetini yürüten tetkikçiler, ilgili OIC/SMIIC Standartlarında ve ISO 19011 Standardı iç tetkikçi eğitimi almış kişiler olmalıdır.
7. İzlenebilirlik Sistemi: İşletmelerin helal sertifikası sahibi olabilmeleri için ürünlerin tüm aşamalarda izlenebilir olması önemlidir. Bu, hammaddeden başlayarak nihai ürüne kadar olan süreçleri kapsar. Helal denetimlerinde işletmenin yetkin bir izlenebilirlik sistemine sahip olmaları beklenir ve değerlendirilir.
8. Sürekli İyileştirme: İşletmeler, helal standartlara uygunluğu sürekli olarak değerlendirmeli ve gerekli düzeltici önlemleri almalıdır.
Helal sertifikası almak, işletmelerin hem tüketicilere güven vermesini sağlar hem de küresel pazarda rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı olur. Bu nedenle, işletmelerin bu gerekliliklere titizlikle uyum sağlaması kritik bir öneme sahiptir.
HELAL AKREDİTASYON KURUMU yetkisi kapsamında Helal Sertifikası ve detaylı bilgi talepleriniz için lütfen helal belgelendirme ön başvurusu yapınız.
Helal Akreditasyon Kurumu Helal Uygunluk Değerlendirme Kuruluşu MEYEM Belgelendirme tarafından belgelendirilmiş firmalara ilişkin sorgulamalarınız için lütfen aşagıdaki bilgileri eksiksiz doldurunuz.